fredag 8 oktober 2010

läslogg

Efter att jag fick läsa ett par sidor av romanen blev jag interesserad av
två citater från romanen.

1. Citater från "Nu vill jag sjunga dig milda sånger"

Sidan 103: "Det är inte honom...
De satt tysta."
Jag tycker om citatet eftersom citatet säger att man vill träffa
andra människor och vara tillsammans men man är tvungen att
vara ensam ibland. Man vill umgås med andra, man vill ha tillfället
att prata och vara med andra människor men tyvärr. I dag alla unga
vill inte vara tilsammans med gamla de vill jobbar, de vill tjäna pengar.
Vuxna eller gamla är tvungen att vara ensam.

2. Sidan 118: "Det är inte över honom...
det är över mig själv."
Astrid tänker på andra saker som gör hon besviken men hon
kommer inte att förklara problemet till Veronika. Hon gråter
istället.
Ibland får man problem men kommer inte man att förkla till andra. Man blir besviken och gråter sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar