fredag 8 oktober 2010

Loggbok "I taket lyser stjänorna"

I måndags diskuterade vi om boken som heter "I taket lyser stjänorna" Det var intressant att prata om boken föratt jag kan relatera mig själv om historien.. Jennas mamma har cancer och det är svart för henne att hantera situationen. Min pappa har också cancer och samma som Jenna jag känner mig samma sak. Man kan inte acceptera att det händer särskillt när vi älskar dem. Det var mindre intressant när vi pratade om sjukdom. Jag känner mig faktisk ledsen när jag tänker att livet är så kort. Det var en bra skoluppgift eftersom det är jättebra att prata om vad som hände i riktiga liv.

1 kommentar:

  1. Det blev en väldigti intressant diskussion kring boken. Vi pratade om livet och döden. Det är, som du skriver, svårt när någon man älskar blir sjuk.

    SvaraRadera