tisdag 8 februari 2011

Krönika

Idag redovisar vi en krönika, varje person har hämtat en krönika och redovisar den. Krönikor har varit jätteintressant och de handlar om olika ämnen men de är allmän ämnen. Vi gillade de här krönikorna eftersom de var intressant. Först krönika är ”Iskallas Sverige” och jag tyckte om den här krönikan eftersom jag här känt att hon har skrivit vad jag har känt när jag har kommit till Sverige. Andra rubriken är ”Första jobb i Sverige” och sista krönika är ”Familjs kärlek är det viktigaste”. Sedan vi bedömt krönikorna och diskuterade lite grand hur man kan skriv en krönika. Jag tror att lektionen har varit jätte spännande och Jag har lärt mig hur man skriva en bra krönika.

1 kommentar:

  1. kul att du lärde dig så mycket genom att lyssna på andras krönikor!

    SvaraRadera