onsdag 2 februari 2011

Solstorm

Idag diskuterade vi om Solstorm. Jag har pratat om kokosskal som använda för att skura på golvet som uppbyggda från trän. Vi brukar använda talgljus skura på golvet först och sen skura med kokosskal igen och det blir blank på golvet och se fint ut. Men det var ganska länge sen att de använda sånt. Sen pratade vi om jämlikhet mellan könen. Gamla tider var det männen har ganska stor makt i hemma och kvinna inte har något makt alls eftersom männen brukar jobba hård för att ansvar hela familj och kvinna brukar ta hand om barn och hemma. Men nuvarande är det jämlikhet mellan könen men i solstorm som vi pratade om var styra över kvinna. Jag tycker att det var jobbigt att vara hemma hela tiden och ta hand om barn. Jag kan inte föreställa sig om jag har barn det är ganska mycket jobb och mycket att göra, jag måste har hjälp också. Min sambo behandla mig som gamla tiden också han försöker kontrollera mig hela tiden det tycker jag inte om eftersom jag jobbar 17 timmar per veckan och jag har mycket att studera också så blev jag explorerade mot honom eftersom jag måste göra allt i hemma och han var hemma samt spelar data hela dan. Sen pratade vi om norrskenet som dra över himlen i vita och gröna slöjor det har jag inte sett än i mitt liv även i Sverige hellre. Jag vill gärna se den och det känner jag spännande om jag kan se norrskenet över himlen. Jag har sett ett program som forskare har ansett om det finns mycket norrskenet över himlen det kan påverka till jorden och människor så kan förstöra norrskenet elektricitet hela världen och sen blev jorden inte kan använda elektricitet ganska länge och kan inte använda vatten och världen blev smittat av virus och bakterie. Jag var jätteintressant att prata om naturvetenskap. I den här diskussionen tycker jag var viktigast är att man försöker använda nya ord som vi har läst för att övningar språket och jag tycker att diskussionen var bra. Jag har lärt mig om religion i bibel lite gran och kultur olika länder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar