fredag 4 februari 2011

Solstorm

i onsdags hade vi en bra diskussion om boken Solstorm och vi diskuterade om olika saker till exempel hur människör behandla varandra i gamla tiden. Män är alltid familjens överhuvud och Kvinnor är bara sekundär. Alltid Män har rätt till arbete och kvinnor bör bara stanna hemma och vara hemmafru som jag tror att det är örättvis. nu är det fortfarande händer oftast i Asiatiska Lander, men oftast inte i Europeiska Länder eller den andra civiliserade länder. Jag har sett att här i Sverige, män och kvinnor har samma rättigheter och kvinnor är mycket självständig jämföra till Asien att de flesta kvinnor alltid beror sig till sin man. Jag tycker att vi haft en intressant diskussion eftersom man får lär information och det var intressant att jämföra vad är skillnaden mellan gamla tider och nutiden. Vi diskuterade också om Norrskiner som jag inte sett i mitt liv och jag ser fram emot att se. och vi även diskuterade om Cancer, varför det finns en massa människör som har fått cancer nu jämfor företiden. Det var bra diskussioner tycker jag!!!!! :)

1 kommentar:

  1. jag har inte heller sett norrsken. Det skulle jag hemskt gärna vilja se.

    SvaraRadera