tisdag 30 augusti 2011

Det blir ockso vackert i värden när de olyckliga blir lyckliga

Idag hade vi en redovisning på muntlig i vår klassrummet. Det var en intressanta och lärorik diskussion för att vi alla klasskamrater fick redovisa på olika vackraste sätt i värden. En av mina klasskamrater diskuterade om fåglar och hon diskuterade också hur hon intresserade om fåglar. det var ett bra sak att alla mina klasskamrater hade koncentratorn på något sätt som tyckte de att vackert i värden. En annan klasskamrat diskuterade om norrsken och det var väldigt intressant att hon första gången såg hon norrsken när hon flyttade till Sverige.



Jag berättade om olyckliga barn i värden. Jag tycker diskussionen var annorlunda än andra mina kompisar men ändå jag tyckte att det är också vackert när en olyckliga blir lyckliga. Det var så att det finns många barn i hela värden och många av de har förlorat sina föräldrar grund av krig eller sjukdom och utan föräldrar de har tappat trygghet att leva som vanlig. Så de blir kanske hungriga, ledsna och sover på gator, om något av landet tar inte hand om dem. Men det finns många rika människor i värden som tar hand om de där otrygga barnen och när de barnen får ett bra liv blir de glada , pigga och i ögonen ser de trygghetsbelysning. Och jag tycker det är en av de, som är vackert i värden.

Om vi diskuterar om naturen, jag tycker det bästa som finns här i Sverige. När börjar sommar, jag tycker det blir oväsentlig vacer i hela sverige och när det börjar vinter, det blir helt annorlunda av sommar men ändå det vackert för att när det täcker överallt av snö ser ut som belysar snön i naturen.

Jag diskuterade i klassrummet om naturen, det var så att en gång jag hade vrit i ett bergjig område och där såg jag att från berget rinner vatten i neråt men där i vattnet fiskarna simmar uppåt och när vi försökte att komma nära till de fiskarna, hoppade och simmade de och det var otroligt vacker att se. Bara några centimeter vatten i höjden där rann vattnet. Så vi kunde se att hur vacker var fiskarna och hur hade de fart.


1 kommentar:

  1. ja de flesta pratade om naturen. Det var ett fint bidrag som du hade till diskussionen, med dina tankar om att göra de olyckliga lyckliga. Jag tycker som du, visst är det vackert att ta hand om, och hjälpa barn som har det svårt. Och det är absolut det fulaste som finns att INTE hjälpa barn.

    SvaraRadera