fredag 26 augusti 2011

Digital Vattenfall

På Onsdag gick jag till konstutställningen Lab 11 på Kulturens Hus. Det visade många artister i världen och det fanns några intressant utställningar. En utställning att jag tyckte var intressant och visade mycket om vårt samhälle idag var Waterfall av Thomas Hämen som kommer från Luleå. Han gjorde en digital vattenfall som många trodde var mycket vackert. Jag tyckte att det var en intressant ide. Idag, nästan allt vi använder är digital- datorn, TV, filmer. I samhälle är vi omgiven av digital saker. Vårt liv är kontrollerade och påverkas av digital utrustning vi inte kan leva utan.
Jag tror att det är uppenbart att vi bor med datorn och digital saker när vi ser ett digital vattenfall och tycker att det är vackert. Inte att det är ful men att kanske vi börja föredra digital vattenfall till riktiga vattenfall. Jag hoppas att vi inte kommer att byt digital saker för riktig saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar