tisdag 30 augusti 2011

Vackert Sverige

I klassen idag berättade vi till varandra om vad vi tycker är vackert i världen. Saker som folk pratade om var fåglar, norrsken, vatten, snö, och människornas kärlek mot varandra. Mycket att vi sa handlade om speciellt saker i Sverige. Jag insåg att många pratade om någonting speciellt om Sverige, till exempel Jag sa att jag tyckte fåglar var vackert men att jag visste ingenting om dem innan jag kom till Sverige. En annan sa att hon kom till Norrbotten att se norrsken, och en annan att i Boden var det det första plats hon hade sett snö.
Livet i Sverige har påverkat alla våra idéer om vad är vackert i världen, särskilt naturen. Jag tycker att det är tydligt bevis att Sverige är ett fint land. Det finns mycket som är vackert i världen och det är intressant att vi alla nämnde vackert Sverige.

1 kommentar:

  1. du sammanfattar diskussionen bra. Tänk att alla valde just något svenskt som var vackert. Det kanske ligger något i det som Loba sade, att det som vi är ovana vid tycker vi är vackert.

    SvaraRadera