torsdag 25 augusti 2011

LAB 11 på kulturenshus.

I tisdags har vi varit på kulturenshus och vi tittade runt olika konster. Det var faktiskt andra gången för mig att gå dit och titta konster och jag tycker att det är bra att Luleå har en sådan plats som man satsar på kulturer, konster och musik m.m.!

Waterfall som skapats av Thomas Hämén var väldigt modern och stor men tyvärr kände jag mig inte så imponerande. Jag tyckte att kvaliteten av filmen var inte tillräcklig bra. Den kanske hade varit mycket bättre om den hade blu-ray kvalité. :) Jag tyckte också att den hade för många bildlager.

Min favorit av alla konsterna var "Voltage" som gjort av Viktorija Rumiancevaité. Hennes verk handlar om elektrisk spänning med många bilder och lager. Det är väldigt detaljerad, spännande och fascinerande verk och jag sugs in i alla små detaljerna. Sådant skulle jag vilja ha hemma!


1 kommentar:

  1. det är så spännande med att titta på konst och sedan skriva om det! För att alla tycker så olika och allas upplevelse är individuell. Det är verkligen kul, som du skriver, att Luleå satsar så mycket på kultur, musik och konst. När jag flyttade hit fanns inte kulturens hus, det höll på att byggas. Det har blivit mycket roligare i Luleå med ett kulturhus :)

    Att göra "konster" är något annat. Man säger att man tittar på antingen "konst" eller "konstverk".

    SvaraRadera