onsdag 19 januari 2011

Läslog Solstorm

Vi diskuterade idag om boken. Det finns många huvudpersoner i boken:
1.Rebecca var en en nybliven advokat. Hon bodde i kiruna, jobbade i Stockholm,kom inte till Kiruna i tio år och jobbade mycket. Hon var jätte stress och hade känslor nånting hande men hon inte visste det. Hon ville besöka Kiruna för att träffa Sanna men chefen inte vill det eftersom hon ville ta ledig från jobbet lång period.
2.Viktor Strandgård var en karismatik ledare i församlingen. Han var en pastor i Kiruna. Han dog två gånger och han var i himlen träffade ängel och Jesus. Någon mördade honom.
3. Sanna var viktors sister och hade två barn. Hon ringde polisen när hon hittade viktors kroppen i krykan men hon sprang iväg. Sanna ville träffa Rebecca.
4. Anna Marie Melia var en vikariet till Sven Erik. Hon var en duktig kvinna och grundlig. Hon bodde i liten byn.
Jag ska inte skriva alla huvudpersoner men den här boken handlade om mord. Jag ska försätta att läsa boken så jag kan veta mer.Första gång var det svårt att första boken men efter jag läser vidare blir det spännande och interessant.

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas att det blir spännande läsning för er.

    SvaraRadera
  2. Tack Stina. Det finns många nya ord och jag kan inte hitta i mitt lexikon. Men jag försöker i alla fall att strunta första alla nya ordet.

    SvaraRadera