torsdag 20 januari 2011

Läslogg (4 citat)

# Alla människör har ett namn, Man har inte hittat ett enda samhälle i världen. där medlemmarna inte har namn.
Varje människör som är fodd i världen har ett namn. Det hjälper de att skapa sin egens personlighet och individualitet om en person inte har någon namn åtminstone andra kallar dem på något annan namn som smeknamn eller alias.

# En människa är sitt namn. kallar du mig något annat. känner jag mig som någon annan.
Det är sant att det känns rätt om någon kallar mig med mitt namn. Om någon kallar mig med andra namn så känns det som de ändrar hela min personlighet.

#Berömmelse är något som många drömmer om och idag kan man ju bli berömd för nästan vad som helst.
Namnet kan påverkar människör. Man kan bli berömd på grund av namnet. Det kan ger båda positiva och negative effekter.

# Efter jag har dragit min historia, förstår de att inte bara är en kul grej utan att namnen faktisk betyder väldigt mycket för mig.
Gunnar Schäfer har en skäl varför han välde namnet James Bond. inte att bara bli berömd utan att Han ville att bli upptäcka vid hans Pappa som försvann när han var två år.

1 kommentar:

  1. Det är intressant det där meed namn och hur mycket man påverkas av det.

    SvaraRadera