onsdag 26 januari 2011

Solstorm

Idag diskuterade vi om Solstorm och alla måste presentera 2 citaten som de tycker intressant. Vi har också pratat om sammanfattning från sidan 32 till 60. Det handlade om Rebecka ska åka till Kiruna och hon var osammanhängande på Sanna eftersom hennes döttrar hade på sig så smutsiga kläder och de har inte ätit hellre då sa Rebecka åt Sana att hon ska tar henne med sig Sana döttrar till socialtjänstens jourmottagning. Eftersom hon vill aktivera Sana att kurage möta realitet. Det var intressant för mig att lyssnar på mina kompisas åsikter men en stund var jag tråkigt eftersom de bara bråkade om "malarial" och det var onödigt att prata om det. Men det var roligt för mig i alla fall. Jag har lätt mig olika ord och olika saker idag. Jag kände mig att det är bra att man försöker prata och förklara att vad man tycker.

2 kommentarer:

  1. det kan hända mycket under en romandiskussion. Ibland börjar man att diskutera saker man tycker olika om. Jag tycker att större delen av samtalet var intressant och givande.

    SvaraRadera