måndag 4 april 2011

Det är dags att hämta barn från dagis

Vi tittade på ett debattprogram idag. Det hanlade om när föräldrar skulle hämta sina barn från dagis, tidigt eller sent? För mig själv tycker jag att det är bra att föräldrar hämtar sina barn tidigt. Jag tror att flera barn är glada när de ser sina föräldrar kommer och hämtar dem tidigt,men det finns också barnen som inte vill åka hem tidigt eftersom de har kvar kompisar på dagis. De vill leka tillsammans. Jag tycker att det är vigtigt att föräldrar hämtar barn innan dagis har stängt. I Sverige tror jag att det finns tid att stänga dagis och att föräldrarna spenderar mer tid tillsammans med barnen.

9 kommentarer:

  1. Jag tycker också som du. Vi måste betona med barn i första hand och fråga de om de vill vara länge eller vill föräldrar hämta lite tidigare.

    SvaraRadera
  2. Jag håller inte med din kommentar. Har du barn själv?? Barn ska inte bestämma när de ska blir hämtade.Om föräldrar måste arbeta då är deras arbets tid som gäller. Man ska inte borskämmas sina barn på det där sätet!!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Nej, jag har inget barn och om jag har barn ska jag göra bäst sätt för mitt barn. Jag ska inte göra vad de andra tycker är bra för mitt barn!!!!

    SvaraRadera
  5. Men det är inte fråga om barn uppfostrat men jag skrev om barn hämtning från Dagis.
    Bara som du vet i Sverige man måste tyvärr göra som de (samhället) andra tycker att det är rätt.
    Önska bara lycka till!!

    SvaraRadera
  6. Jag håller med dig shandra eftersom föräldrar jobbar också. du har rätt att det gäller arbetstider. De kan skriva vilken tid de ska hämta barn eller om det ska bli sent, de kan be till svärmor kan hämta sina barn barn...

    SvaraRadera
  7. Shandra du kan göra vad du vill med ditt barn. Det är bara man ska skriva sitt åsikt vad man tycker. Jag skriva bara vad jag tycker och jag har inget barn och jag växte upp olika kultur. Jag känner att du borde skriva lite trevlig!

    SvaraRadera
  8. Självklart hämtar jag mina barn så fort det är möjligt för mig efter avslutad arbetsdag, vill hinna träffa dom de få timmar som är kvar innan det är dags för kvällsbestyren och sängen. Sen blir det såklart stressigt att hinna färdigt hemma med middag för att sen få tid att umgås och göra något hemma, hälsa på eller andra fritidsaktiviteter.

    SvaraRadera
  9. Om man har möjlighet att hämta barnet innan dagis stänger är det bra både för barnet och föräldrarna. Självklart är situationen olika från fall till fall, det är upp till varje familj att bestämma vad som är bäst för dem. Ibland kan man påverka situationen och ibland inte.

    SvaraRadera