söndag 10 april 2011

Ska föräldrar stressa för att hinna hämta barnen tidigt på dagis?
Jag tror att det är inga problem om föräldrar hämtar sitt barn kl. 16.00 eller 17.00 från dagis. Livet som små barns föräldrar är mycket stressigt och de måste planera sin tid bra för att hinna göra allt. Tyvärr, är det inte så mycket tid att vi kan spendera tillsammans med våra barn efter dagis, men det är bra om föräldrarna viger dessa timmar till sina barn. Det finns alltid helger, som föräldrar kan använda för att göra någonting tillsammans med sina barn. Barn behöver sina föräldrars kärlek och uppmärksamhet och de behöver glada föräldrar. Glada föräldrar det är föräldrar, som hinner att göra allt utan stress medan deras barn är på dagis. Det är viktigast för föräldrar att planera sin tid bra och lämna kvälls timmar bara för sina barn. Föräldrar har tid för sig själv när barn sover, tyvärr är det så.

Min flicka trivs på dagis och vill inte åka hem. Hon tycker mycket om andra barn och lekar med dem och vi har aldrig haft problem att lämna henne på dagis. Om hon trivs på dagis det är bara bra, men hon trivs mycket bättre i sin familj med sina föräldrar. Så, det är viktigt för mig att göra så mycket jag kan innan jag hämtar henne från dagis, då kan vi ha en jätte trevlig kväll tillsammans.

Så, till slut vill jag såga att det inte dåligt att hämta barnen kl. 16. eller 17.00 från dagis än att inte bry sig om tiden tillsammans. Det är ett stort jobb att vara föräldrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar