tisdag 5 april 2011

Ska man välja dagis?

Idag är det vanligt att båda föräldrarna jobbar. Deras barn kan inte stanna hemma så dagis är en bra plats att sätta sitt barn under arbetstid. När jag var ung, det fanns ingen annan möjlighet för mina föräldrar. De var tvungna att jobba och kunde inte hämta mig innan kl 5. Det var mycket stressig för mig för att jag gillade inte dagis. Men de hade ingen val. Jag tycker att om föräldrar kan hämta barnet tidigt då är det bra för barnet. Men om det finns ingen annan möjlighet, då måste man sätta sitt barn i dagis. Men det kostar så mycket att det är bra att kolla några innan man bestämma på en. För om barnet känner dåligt på en dagis kanske de ska gilla en annan bättre och man kan känna bättre att betala så mycket på någonting som hjälper deras barn. Det finns många olika dagis och det finns många olika barn. Det är alltid bra att sätta ihop ett barn med en dagis så barnet kan få bäst upplevelsen borta från deras föräldrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar