måndag 4 april 2011

Låt oss föräldrar vara hemma samtidigt!


Jag som har inget barn men enligt min åsikt samhället på något sätt skulle uppmuntra föräldrar att vara hämma så länge som möjligt och det endast var ekonomin som tvingade föräldrar att lämna barn. Ett inövat politiskt korrekta muntra: "Tänk på dig själv i första hand! Om du mår bra så mår ditt barn bra" Detta politiskt korrekta har urholkat värdet av föräldraskapet. Det drabbar senare skolan, då föräldrarna är mer fokuserade på sina rättigheter än på sina skyldigheter. Föräldrarna bör fokusera på sina barn mer och anse att föräldrar måste kämpa och försvara rätten till sina barn.

När jag var liten gillade jag inte vara på dagis eftersom jag måste göra vad de vill. På eftermiddagen måste alla sova men jag vill inte sova då försökte jag vaknade min kompis som ligger nära mig med att drog bort koden sen ramlade hennes huvudet då grät hon.
Efteråt var jag med min mormor och jag trivts bra eftersom jag kan ha frihet och jag kan göra vad jag vill. Men nackdelar är att jag hade ingen kompisar och kunskapen var inte utvecklas så bra. Men jag klarade sig bra i alla fall. Jag är ett barn och självständig men jag vill ändå vara med min mamma och pappa. Jag förstår att de måste jobba hård på grund av familjs ekonomin så var jag med min mormor som är andra mamma för mig. Om jag har barn skulle jag försöker ordna passa bra tid för mitt barn och skaffa bra jobb som jag kan har mycket tid för de. Jag ska tänka mitt barn i första hand eftersom barnen är framtiden för nation. Om barnen växter upp i bra miljön då kommer samhället bli bra också.

3 kommentarer:

  1. Det är sant du säger att det är tråkig för barn göra saker som de inte vill.
    Barn i svensk dagis blir lite som robotar.
    Men jag förstår inte dig när du skriver att du vill skaffa ett bra jobb och i samtidigt har mera tid till barnet men kan du förklara hon kan du få det att gå ihop??

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Alla har olika åsikter och det är min skull att skaffa ett bra jobb som passa bra för mig att har tid med barn. För mig ett bra jobb betyder ett jobb som låt mig vara med min familj. Jag vill du läsa lite klart och försiktig med din åsikt!!!!

    SvaraRadera