onsdag 8 december 2010

En överraskning

I dag fick vi en uppgift att skriva en dialog och vi spelade upp dialogen. Den handlade om en kvinna som älskar att överraska. Hon var gravid när hon stannade och jobbade i Sydafrika men hon berättade inte till sin man och sin mamma. Hon var i Sydafrika utan sin familj. En dag reste hon tillbaka från Sydafrika till Göteborg med hennes ny födda barn.Hon överraskade sin man och sin mamma. Hennes mamma var glad eftersom hon ville ha barnbarn men jag tyckte att hon var ledsen också lite till sin dotter eftersom dottern berättade inte till henne när hon var gravid. Till slut blev hennes man och mamma glad i alla fall. Vi alla grupper var glada och skattade. Jag tyckte att alla grupper spelade ganska bra och det var kul att se klasskamrater spelade sina dialog. Det var roligt på lektionen. Jag har lärt mig att spela drama med mina klasskamrater i dag.

1 kommentar:

  1. det var en rolig lektion och när det är roligt, lär man sig mer.

    SvaraRadera