onsdag 8 december 2010

skriva en dialog och spela den

idag det var så roligt i klassrummet. vi hade fått uppgifter att skriva en dialog och sen vi fick spela den. den historia handlade om en kvinna som tycker om att överraskning. men på den här gång det är hon som gjorde överraskningen till sin man och sin mamma. hon var gravid och under tid fick hon inte berätta nåt för sin man inte heller för sin mamma tills hon har fått barn. visst är det stort överraskningen? jag undrar mig om det var jag som fick vet en sån information, hur skulle jag reagera om den? bra att det inte var jag.vi var tre par grupp och alla grupper fick skriva och spela var sin dialog...det var ju spännande och kul att se klasskamrater spelar fast våra grupp fick inte spela så bra tycker jag...

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det var en trevlig lektion och att alla var bra.

    SvaraRadera
  2. Det var trevlig idag, det tycker jag också!

    SvaraRadera