onsdag 4 maj 2011

Aulan


Den vackra aulan helt upp i A-block. Jag har blandad känslor över rummet.

Jag kommer ihåg när vi hade en sjungfest däruppe, jag studerade forfarande på sfi och det var inte obligatorisk men jag och mina sfi kompisar gick i alla fall. Jag har bra minnes över sfi. Jag, en tjej från Argentina och en kvinna från Irland går fortfarande ut varje andra månad. Så för några representera aulan en plats var vi kommer tillsammans för fest och glädje. Stina berättade även idag att aulan kan bli uthyrad för bröllopsfest och andra fester. Roligt att veta.

På andra siden är det också en stressplats. Jag vet säker att alla har tagit prover däruppe. Det är ett stor, ljus rum och riktig bra för nationell prover. Men varje plan jag stiger upp med hissen bli jag mer nervös på provdagar:)

Jag tycker om kontrasten mellan en stressad rummet och en rummet fult med glädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar