tisdag 3 maj 2011




Jag tog bilden när jag läste SFI. VI hade fikat tillsammans med klasskamrater och lärare (Jenny). Det var jätteroligt och vi hade liten fest. Vi hade olika mat eftersom det fanns många elever tog speciell kulturmat med dem. Jag smakade den och det var gott. Vi pratade och skojade med varandra men tyvärr har vi aldrig träffat igen. Några av dem bor inte i Sverige längre och några slutade studera. Jag bjöd också dem till min lägenhet och vi åt Indonesienmat. Jag tycker om gemenskap. Alla människor behöver kompisar så vi kan prata och diskutera även vi kommer från olika länder, olika kulturer, olika religioner, etc. Det är unikt med skillnader. Vi kan lära och veta tillsamman om skillnader. Vi bor I Sverige. Det är nytt land för oss så vi brukade prata våra lyckor och sorger. Men vi trivs bo i nytt land även det är lite svårt med språket och vädret.


Några av klasskamrater flyttade till D kursen så vi firade tillsammans. De var duktiga därför lärare ville att de gick vidare. Det var lite ledset för att vi inte kunde tillsammans länger med jag var glad också eftersom de kämpade mycket att studera. Vi måste kämpa mycket i livet även det är tuff att vara leva. Alla människor har problem men vi kan lära någon från problemet. Ge inte upp i livet och kämpa mycket att få din dröm så länge du orkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar