fredag 20 maj 2011

Redovisning av reportaget

I måndags pratade vi om våra reportage. Alla elever satt vid ett bord tillsammans med läraren och gjorde en snabb redovisning av vad vi skrivit. Vi analyserade mest frågorna för att det var den första uppgiften i våra projekt. Mina kollegor hade ställt bra frågor till dem som de hade valt att intervjua och det var roligt att få höra ''hemliga'' detaljer om några personer som jobbar för oss på Vuxenutbildningen! ;)

Jag har förstått att det är viktigt att ställa intressanta frågor till den person som man vill intervjua, på det sättet får man innehållsrika svar och samtidigt blir reportaget livligt och känslofullt. Jag hade mycket trevligt när jag intervjuade Aina. Vi drack kaffe medan vi hade ett avspänt samtal. Jag hoppas att vi ska skriva mera reportage på Svenska B, för att det här var en fantastisk rolig uppgift för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar