onsdag 4 maj 2011

Studievägledare



Jag har valt den här bilden eftersom det påminner mig alltid när jag behöver hjälpa med min studieplan. Det finns 3 studievägledare som brukar sitta i rummet och vänta på eleverna som behöver hjälp. En studievägledare har kunskap om de alternativ och vägar som leder dig dit du vill. Om det behövs, kan de dessutom hjälpa dig att reda ut vart du vill egentligen och Vägledaren vet förmodligen mest om det egna universitetet eller högskolan, men det ingår i yrket att ha en god överblick över alla alternativ.

Jag sitter där ibland och vänta på min tur för att få prata med de och konsultera om min betyg och anmäla mig på annan kurs nästa termin. Jag tycker att det är bra att har studievägledare för hjälpa med elever eller invandrare. Alla verkar snälla och hjälpsam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar