måndag 2 maj 2011

REPORTAGE – Intro

I tisdags började vi arbeta med ett nytt ämne, reportage, som skulle bli klart i slutet av maj. Det handlar om att intervjua någon på Vuxenutbildningen. Det kan vara en studerande, en lärare eller en annan person som jobbar där.

Jag tänkte direkt på min svenska kompis som studerar samma ämne som jag, Engelska B. Vi har redan pratat jättemycket om Vuxenutbildningen och olika studier i Sverige rent generellt och det har hjälpt mig att komma på många frågor. Vad jag har förstått när jag läste planeringen är att det är viktigt att bestämma vilket ämne reportaget ska handla om innan man väljer den person man ska intervjua.

Jag har valt att skriva om hur betydelsefullt det kan vara att gå rätt studieprogram för att man ska ha möjlighet att uppfylla sina drömmar och mål i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar