lördag 3 september 2011

Den vackraste …


Förra veckan hadde vi en redovisning av muntlig upgift. Vi berättat om det som är vackert i världen. Det är mycket svårt att välja vad som är vackert. Man kan säga att allt är vackert, livet är vackert, berg är vackra, skogen är vacker. Enligt min mening de vackraste i naturen är fjordar i Norge. Nästan hela norska kusten ser ut som ett möte mellan berg och havet. Man kan inte beskriva det med ord hur vackra fjordarna är...

Människor skapade många vackra saker. Eftersom jag gillar att läsa språk tror jag att den vackraste sak som en människa har skapat är ett sätt att kommunicera. Vi kan kommunicera med talat och skrivet ord. Vi kan skriva ner våra tankar och vi kan också uttrycka dem utan ord. Människor skapade konsten att uttrycka sina känslor.

Jag gillar konstverk av Salvador Dali. Salvador Dali var en spansk målare, en av de mest kända surrealisterna. Salvador Dali är en av de mest kända konstnärerna av nittonhundratalet. Jag vet inte mycket om konst men jag tycker om att titta på hans målningar. Jag tycker att de är mycket vacker. Mina bästa målning är The Temptation of St. Anthony:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar