onsdag 21 september 2011

kriminalitet i Backa, i Göteborg

I måndags hade vi sett på filmen och debatprogram som handlade om kriminalitet i backa, i Göteborg. Sedan efter filmen och debaten hade vi diskuterat tillsammans. Diskussionen gick genom filmen och debaten. Jag tyckte att det var väldigt intressant diskussion som pågick mellan vi elever i klassen. Det är olika anledningar som bestäms källor till brott i backa men folk vet inte riktigt varför det finns små grupper där som begår brott. Jag tycker att regering måste ta reda på för att kunna vilka är orsaken till kriminalitet där. Om ungdomarna säger att det finns inga jobb i backa folk där är arbetslösa, hemlösa, regering satsar mycket pengar på det som är inte viktigaste istället på det som är viktiga för folks behövs, för detta tycker jag att de är rätt att hävda deras rättigheter och regering måste ta ansvar till allt som händer där i backa. Men ungdomarna också får inte vara så dumma till att förstöra allmäna bästa och göra illa folk där. Det är deras gemensamma bästa. De måste behålla dem till de och deras framtida barn. Jag tycker att det bästa som de kan göra är att hitta ett annat sätt som kan vara bäst för att hävda deras rättigheter. För mig den bästa sätt att hävda rättigheter är demonstrationen istället göra illa folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar