tisdag 6 september 2011

Komedi eller drama?

I dag har vi diskuterat om filmen Patrik 1,5. Eftersom jag fortfarande är sjuk kunde jag inte delta i diskussionen i klassrummet. Jag såg filmen i lördags. Först tänkte jag att det är en komedi om människors reaktioner på ett homosexuellt par. Det var ganska roligt hur det lilla samhället blev överraskad när en man presenterade sin make. Men denna film är också ett drama. Den visar hur ett homosexuellt par diskrimineras eller några människor tror att ett homosexuell är lika med ett pedofil. Några av mina vänner är homosexuella. Jag vet attde har problem på grund av sina sexuella läggning. I Polen kan de inte gifta sig eller adoptera barn. Men det förändras. Här i Sverige finns det många familier med två mammor eller två pappor. Och barn från "traditionella" familjer och barn från homosexuella familjer ser inte skillnad mellan sig själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar