fredag 22 oktober 2010

Barnlitteratur Presentation

Idag presenterade vi vår barnbok När Åkes mamma glömde bort av Pija Lindenbaum. Boken var jätte rolig och jag tyckte om den. Den handlar om en pojke (Åke) som vaknade en dag och hans mamma var en drake. Eftersom hans mamma glömde bort hur man göra saker, måste Åke ta ansvar för henne. Han sjukanmälas henne på jobbet och tåg henne till doktorn men på vägen var de jagade av djurparksvården och polis. Efter allt detta, kunde doktorn inte hjälpa så de gick hemma igen. Nästa dag, vaknade Åke och hans mamma var normal igen.

Innan vi presenterade boken, kände jag nervös. Jag tror att det är sämre att vänta på att ge presentation än att stå framför klassen. När jag började prata allt var okej igen, men jag kan helt förstå varför folk tycker inte om ge presentationer. Det är lite stressande! Till slut tänkte jag vår grupp gjorde ett bra jobb att presentera vår bok och gräva djupare i den subtila betydelser.

1 kommentar:

  1. Ni gjorde en superbra presentation! Jag blev väldigt imponerad, både av den pedagogiska presentationen och den djupa analysen.

    SvaraRadera