måndag 25 oktober 2010

"Matteblogg"

Jag tycker att matte ämne det var svårt. När jag var på en restaurang med mina klasskompisar och har ätit lunch. Jag har köpt en kaka och vi är fyra stycken. Jag tänker hur ska jag dela på fyra personer.

Det är jätteviktigt att man lära sig matte för att kunna räkna även du är utanför i skolan. till exempel: Ett företag det finns som en arbetstagare 100%. Arbetstagaren kvinnor är 65% hur många procent av arbetstagarna av män? Jag visar hur jag hittade svar. 100%-65% =35%. arbetstagarna Männen är 35%. Jag tycker att jätteroligt att räkna. Det jätteviktigaste att räkna pengar för att jobba på en restaurang och en bank utan miniräknar.

Jag vill lära mig mer om matte och samt kunna språket. Jag behöver matte för att ett ämne som behöver jag att komplettera betyg att bli tandsköterska. Alla måste lära sig matte för att någon som fråga dig om det. Du måste svara.

Det var inte intressant om man räkna hela tiden för att man bli galen i huvud. Man måste vila våran huvud ibland.

1 kommentar:

  1. ja ibland kanske man måste vila sitt huvud. Det gäller nog alla intryck som man får. Man kan ju till exempel bli väldigt trött av att gå på stan och shoppa en hel dag också, eller kanske läsa en hel dag.

    SvaraRadera