onsdag 13 oktober 2010

loggbok om barnlitteratur "10-13-10"

Idag har vi pratat om hur ska det vara barnböcker. Jag tänker om våran diskussioner idag är bra för alla som har barn. För att få veta hur ska det vara barnbok för barn.
Det var intressant att vuxen kan läsa åt barn för att barnen kan inte läsa. Och handlar om roliga historier så barn kunna skrattar och lära sig. Ni vet att Barnen lära så fort. Det var inte intressant som saker får inte visa till barn till ex: våld och sex eller saker som förbuden till barn.

Jag håller med att barnen kan fantisera bra saker när de drömmer. Jag håller inte om när vuxen svär till annan person för att barnen kan höra och säger till annan barn.
De visste inte vad de betyder. Jag tycker om diskussion idag var intressant för att vi får veta vad handlar om barnböcker och så kan vi svara när barnen fråga på om det.

Jag tycker att det är jätteroligt om vi har grupp. Man lära sig hur förklara till gruppkamrat om lektion och vi har diskuterat och gå fram till alla klasskompisar då kan vi redovisa till dem. Det bra skoluppgift för att man kan skriva och berätta vad vi åsikter efter vi har diskuterat om lektionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar