onsdag 13 oktober 2010

loggbok barnbok glädje

Idag pratade vi om barnboken. Det var spännade att diskutera om en barnbok. Vi hade många olika åsikter och olika grupper prata om barnboken. Jag läste barnboken när jag började studera SFi. Jag tyckte att det var roligt och jag förstod mycket. Barnboken är en glad och rolig boken. Det enkelt språk och mer instressant så barnet trivs att läsa och djupare att läsa på boken. Barnboken brukar handla om verkligen och sagor. Det kan bli råd till barnet och barnet kan lära sig nånting fröm boken. Det finns många olika berättelse[verkligen) i barnboken så barnet kan komma ihåg vad de läser. Det kan bli handla om roliga saker och dåliga saker. Barnboken finns mer text och storboksatver.
I mitt land finns många barnboken men det är olika med svensk barnboken.Svensk barn boken finns många färger och ordet är enkelt. I sverige finns många barn tycka om att läsa. De har vana att läsa. Dt är jätte bra.tycker ja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar