tisdag 12 oktober 2010

citat från i taket lyser tjärnorna

Capitel 50 sida 184

Hej jag heter Jenna och jag har ingen mamma.
Hennes mamma har nyss dö, inget pappa.
Föräldralös
Många barn har inte släktingar som kan ta hand om dem utan som måste klara sig på egen hand.
Det år svårt nästan alltid på negativa tankar. Får du syn på de föreställningar som ligger bakom dina tankar kommer du att bättre förstå varför du mår som du mår.
Jag kände mig helt förlamad och saker och ting förlorade sin betydelse.
Saker som var viktiga förut blev bagateller.
Jag var föråldra lös nar jag hade 8 år gammal
Vad synn om mig själ men jag ever lever med Tänk dig lycklig så kan tankar styra känslorna
Jag har själv upplevt det: både mina vackraste drömmar och mest negativa. vi tänker på. Det betyder inte att jag tror att man bara kan drömma sig till framtiden. Man måste också agera utifrån sin tro, använda sig av den kraft man faktiskt har.
Om du drömmer om ett hus i skärgården men hela tiden har en röst som säger att det är för dyrt eller för svårt, då kommer du troligen aldrig dit, Den här övningen kan hjälpa dig att få syn på vilka tankar som styr dig. Negativa sinnestämningar beror nästan alltid på negativa tankemönster. Får du syn på de föreställningar som ligger bakom dina tankar kommer du att bättre förstå varför du mår som du mår.

1 kommentar: