fredag 22 oktober 2010

Loggbok

I dag i klassen jag och mina kompisar från min grupp har redovisat till andra elever en bok för barn som vi höll på att undersöka tidigare. Det var otroligt bra och spännande, det tycker jag. Vi var lugna och precis i det som vi gjorde. Jag tänker att det skulle bli mer och mer bättre, om eleverna på grundnivå skulle jobba som idag. Ibland eleverna är rädd att står framför andra elever för att säga eller redovisa någonting. hur ska eleverna göra om en dag skulle eleverna står framför folket för att säga någonting? skulle de vara rädd av folket? Jag tänker att eleverna får lära mycket om det och för att lära det måste göra som idag. Jag är säkert att allt kan lära sig i skolan.

2 kommentarer:

  1. Ni gjorde en så otroligt bra redovisning. Jag är så imponerad, både av det pedagogiska framförandet och den intressanta analysen. Vad bra att du känner att utvecklas tillsammans med de andra i gruppen, och övervinner rädslan att prata inför en grupp. Vi kan absolut fortsätta att arbeta på det här sättet.

    SvaraRadera
  2. tack! vi behöver utveckla, framförallt i språket och för att demostrera sedan, det som ni lärare, undervisar till oss.

    SvaraRadera