tisdag 12 oktober 2010

I taket lyser stjärnorna

Sid 182
"NU HAR DET HÄNT.
Mamma är död."

Det regnar när de åker hem. Naturligvis regnar det, tårar rinner, både utanför bilen och inne. Det är momor som kör, Jenna sitter fram. Morfar halvligger i baksätet och gråter. Jenne hade aldrig sett död människa. Mormor grådade försiktigt, vill du se henne, Jenna gick in i sal tretton en sista gång, såg sin mamma ligga där, i en vit särk. Någon hade tänt ett tjockt ljus på rullbordet. Jenna kysste mammas panna. Det gjorde jag gråtar så mycket och jag känner så stackars Jenna. Jag kan inte tänka mig att om det har hänt med mig då kan jag inte acceptera det. jag kan inte klara det. Jenna bara tretton år, hon forfarande ung och hon har bara mamma och hon har inget pappa men hon har en pappa men han så jälva eftersom han aldrig ringer till henne eller kontak med henne. Det är svårt för henne att acceptera om det.

1 kommentar:

  1. det är så svårt för Jenna eftersom hon blir så ensam om hennes mamma dör. Hennes pappa verkar inte bry siga alls.

    SvaraRadera