fredag 12 november 2010

Bilden

Jag har en fin bild. Det är i sommartid. Vädret är fint och solen skinner stark. Blommorna Det finns många blommorna överallt. En kvinna plockar blommorna. Hon är i skogen. Omkring hon finns många blommor och hon står i mitten. I hennes vänster hand finns stjälkar blommorna och hennes högre hand plockar blommorna. Blomman hetter hundkex. Den är vita färg. Blomman sitter i klasar.(En klasa är flera små blommorna på varje stjälk). Blommorna växer i fett jord och det kommer i juli.Hon ser glad ut. Han kläder sig en vit skjorta och en lång ruttig kjol. Hon har hästsvans.

Jag känner mig glad och varm när jag ser på bilden. Jag tycker att sommar i Sverige är fin för att det finns många olika blommor växa överallt. Jag brukade plocka blommorna och satt hemma. Jag plockade hundkexblomman i sommars men det vissnade jättesnabb. Vilda blommor är mer vackra,tycker jag. Jag väljer den här bilden för att jag tycker om natur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar