måndag 15 november 2010

LOGGBOK OM BILD

Idag hade vi en annorlunda och intressant lektion, Vår lärare delade oss olika grupper och varje grupp var vi två klasskamrater och vi jobbade så att vi ena har beskrivit sin bild och andra har ritat och när andra har beskrivit om sin bild då ena har ritat.

Förra veckan vi alla hade fått bilder från lärare och som vi kunde välja utan att se bilderna. Idag har jag ritat en bild utan att se som var en små by på landet. Årstiden syntes vinter av bilden för att det var allting täckte av snö.I mitten av bilden hade fyra stugor och bakom stugor hade några träd. Eftersom det var vinter så det hade inga löv i trädet. Till vänster av bilden hade lång väg som var täckte av snön. Efter klarade jag rita började jag beskriva om min bild och min klasskamrat har ritat. Och min bilds beskrivning hade så att det var en kyrka med många stugor. I översta delen och mitten av bilden syns tornet av kyrkan, Till vänster av kyrkan ligger en liten väg och på vägen en man cycklar och bakom honom två gamla män och en ung kvinna som diskuterar något och prominerar långsamt. Det finns två stugor som står till vänster av bilden. Kyrkans längst ner till höger står tre stugor. Längst upp av bilden ligger himlen och bakom av bilden ligger en trädgård där står många träd.

Jag tycker det är en traditionell kyrkby.

1 kommentar: