måndag 8 november 2010

LOGGBOK "KUCHI KUCHI"

Idag diskuterade vi om barnbok som hetter "kuchi kuchi". Det handlade om en anka som växlar upp genom ankasfamilj. En dag rollade ner ett ägg till ankasbo men mammasanka märker inte att det fanns ett extra ägg och senare kläckade alla ägg en anka har fläcka blå och heter "pennaförg" och andra har randig och heter "zebra" och tredje har orange färge och heter "månsken" och den sista var konstigt och var inte somma som andra. När han fläckade låter han "kuchi kuchi" hela tiden och alltså heter han "kuchi kuchi". Han var jätteduktig och lär sig ganska snabbt och mammasanka älskar alla ankasbarn. En dag promenerade han till sjön en sam och han träffade 3 krokodiler och de var så erak. De vill att Kuchi ta med alla ankorna komma till sjö och de ska äta up ankorna men Kuchi lyssnar inte på de alla tre krokodiler. Nästa dagen ta med Kuchi ankasfamilj komma till sjö och de kastade stenerna till tre krokodiler. Krokodilerna tankte att det var ankorna och de biter stenerna och sen var de jätteont eftersom det var hårt och de där alla tänderna var borta och de stickade iväg. Kuchi blev hjälte av ankorna och de lever tillsammans evigt.

Det var jätteroligt för mig att lyssnar och det gjorde jag att tänkte tillbaka när jag var liten. Min mamma läsade en bok varje dag innan jag somnar och jag saknar min mamma jättemycket och hon brukar köpa engelska bok från disney men det kunde jag inte läsa men hon översätt till mig alltid.

1 kommentar:

  1. Jag hann inte lyssna på den och det är bra att du återberättar den här.

    SvaraRadera