fredag 19 november 2010

Jag berättar om mig

Jag heter Charlene Robert. Jag är 22 år och kommer från Filippinerna. Jag är gift med en svensk man. Jar har fem syskon. Jag har fyra systrar och en bror. Jag tycker om att dansa och sjunga. För ett år sen kom jag till Sverige men det var bara i en vecka. Och sen åkte jag och min man till Norge för att han har fått jobb där. Jag kom tillbaka till Sverige efter 3 månader och borjade studera svenska. Jag började i introduktion kurs i februari. Det är trevlig att träffa några människor från andra länder och Jag tycker att det är roligt att studera svenska. Jag måste kämpa hårt så jag kan lära svenska snabbt. Det ska ta lång tid men svenska är mitt andra liv.

4 kommentarer:

  1. välkommen till grundläggande svenska som andraspråk och till vår blogg. Ska bli jätteroligt att få lära känna dig. Så du gillar att sjunga och dansa. Det finns ju en internationell kör som många elever är med i, fråga junior. Det finns också en del av de filipinska tjejerna i gruppen som dansar i Exiled, så du kan ju fråga dem om du vill dansa.

    SvaraRadera
  2. Välkommen till oss. Är du intressant att dansa fråga bara oss. hoppas att du ska bli glad på våran grupp.

    SvaraRadera
  3. Tack Stina! Det är spännande att börja andra ämnen och lära känna nya elever och lärare. Jag är redan medlem i en kör i kyrkan men jag ska fundera om jag ska gå med att dansa. :)

    SvaraRadera
  4. Tack! vi ska se om jag kan gå med er. Hoppas orkar jag fortfarande att dansa.

    SvaraRadera