onsdag 24 november 2010

Utvärdering av bildmomentet

Vi började jobba på bilder för två veckor sen. Första delen hade så att lärare som valde bilder åt oss och sen vi hade beskrivit om bilder också vi hade ritat bilderna i klassrummet som andra hade beskrivit. Och vi ritade bilder utan att se. Andra delen var så att vi som valde bildar och redovisade om bildar. Också andra delen var jätte intressant och härlig för att alla valde fina bilder för att visa egna urval och tanker. Alla mina klasskamrater redovisade sina bildar jätte bra. Och våra lärare var jätte tåliga att lyssna våra redovisningar. Också våra lärarna hjälpte oss när vi fastnade på något.

Det var bra att jag har blivit med olika område i Luleås där finns jätte fina utsikter, historiska byggnader och naturlig sikter.

Jag har lärt mig genom den lektionen att hur man blogga en bild genom internet till blogget och hur man redovisar egna tankegångar om en bild.

Det var roligast att när mina klasskamrater redovisade på bilder och när de berättade egna åsikter och avsikter om bilder skrattade vi ofta för att det var skrattretande.

Men det var tråkigast att nästan alla hade tagit bilder från natur.

Jag skulle välja ändra på att om vi valde bilder som historiska eller kända kunde då bli lektionen såväl lärorik.

1 kommentar: