onsdag 24 november 2010

Utvärdering av bild

Idag redovisade vi färdigt om bilderna vi hade valt om Luleå. Det var intressant att få ta del av varandras berättelser, och historier. För varje bild har ju en egen historia, både gammalt och nytt. Fantastiska bilder, med fantastiska miljöer och vyer, både sommar och vinterbilder.
Jag tyckte det var bra att få ta del av Luleås historia, både i bild och ord, och att få fota själv en bild eller hitta ett kort av Luleå, var lärorikt och intressant. Man lär sej söka och leta efter den bild man vill välja, och sen berättar man om bilden man valt och varför.
Jag lärde mej att tänka själv och använda mitt sinne till att leta nåt vackert och meningsfullt som en bild kan ge, och man väljer ju sin bild med omsorg, den har ju något att ge en själv eller andra.
Roligast var nog att att få gå på stan och leta sin egen bild eller välja en genom datorn,och det var roligt att rita av varandras bilder genom att den andre berättade om sin bild så skulle man rita av genom det. Var inte bra på rita men det blev en förstådd ritning iallafall. Jag tyckte nog inget av det vi gjorde var tråkigt. Och jag vill inte ändra på något.

1 kommentar:

  1. Vad bra att du har skrivit om hela momentet. Det har känts meningsfullt för mig också.

    SvaraRadera