fredag 12 november 2010

En bild säger mer en tusan ord

I min bild finns två pokjar som står på en stor sten i vatten och de fiskar.

I mitten av bilden finns den stora stenen, så i fokus på bilden är stenen tror jag. I förgrund och till höger finns vatten. Det är oklart om det är sjö eller hav men jag tror att det är en sjö eftersom vattnet är ganska stilla.

Stenen eller berget är platt och slät. På berget finns två unga pojkar. De kanske är mellan 10 och 12 år. De fiskar. Den som är till vänster är äldre och han tittar ner på sitt metspö. Ena änden av metspöt är på marken och pokjen knytar någonting på mestpöt. Pojken har på sig ett par byxor och en jacka även om solen skiner. Han har också tennisskor på sig. Skor har tre ränder som kanske är Adidas varumärke.

Den andra pokje är till höger om den första. Han står på stenen lite ovanför mitten av bilden. Hans rygg är emot fotografen. Han kastar sin linje i vattnet med båda armarna framför sig. Han är ljushårig och har på sig en T-shirt, ett par byxor och skor.

På höger sidan av berget, i bakgrund, finns flera stora stenar på stranden. Solen skiner men det finns molar i himlen också. Det är en återspegling av solen på vattnet i förgrund framför berget och framför den andra stenar i bakgrund.


När jag tittar på bilden jag känner mig glad. Bilden är avslappande på grund av det stilla vattnet och den slät stenen. Pojkarna ger också en känsla av avkoppling eftersom fiske är en avkopplande tidsfördriv. Jag mår bra när solen skiner, så att se sol gör mig varm och avslappnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar