måndag 8 november 2010

Loggbok (Barnbocker)

Jag har valt en bok som har titeln "Grims Fairy Tale" det är på engelska språk eftersom jag inte kunde hitta en Filippinsk Barnbok. Boken bestar åv fjorton berrätelsen och jag valde "Snow White" eftersom det är jättepopulär i hela världen. det hela började en gång i tiden när en dröttning av lång borta föddes en liten vacker bebis som heter Snow White. När drottningen dog Kungen gifte sig igen till en vacker kvinna som är högfärdig.. Hon är alltid med magi spegel med henne hela tiden och hon skulle alltid fråga spegeln "Vem är vackraste i hela världen?" och spegeln alltis svara.."Du, du är vackraste i hela världen" . När snowwhite växte upp.blev hon vackrare än andra och naturligtvis vackrare än henne.. så hon blev argy och betalade en person som skulle döda henne men till slutet mordaren släppna av henne och bad henne att gå och springa iväg så att Drottningen skulle inte se henne igen.. där snow white springde iväg i skogen där träffade hon tolv dvärgar och blev kompisar.. i slutet träffade hon och gifte sig med en drömprins och de blev lyckliga i alla dagar.
Det är ganska intressant historia. Jag älskar att läsa en bok med ett lyckligt slut. det ger inspiration och hopp för de människör som är förtvivlade.

1 kommentar:

  1. jag tror som du att lyckliga slut kan ge oss hopp i en kanske lite hårdare verklighet. Det är också viktigt för barn att läsa sagor. Forskare säger att sagor med lyckliga slut ger just barn hopp och tro att de kan klara av svåra situationer.

    SvaraRadera