onsdag 3 november 2010

Mia och strömkarlen

Jag har läst en bok som heter Mia och Strömkarlen. Jag har valt den där boken därför att handlar om kärlek.Boken grundtema är Fantisera.Boken är skriven av Katarina Torfason. Hon är född 1941 i kronoby i Stockholm. Hon har skrivit många böcker som heter bröllopet, flickan och mästarn, ,vilken karl som helst. m.m

Jag har läst en bok av Katarina Torfason också. Jag tror att hon var kärlek kvinna. Jag tror att författaren vill säga till alla människor att har ingen man / kvinna i livet eller kvinna som söker efter en man att vara stark att söka och vänta tills kommer rätt kille för er.

Boken Handlar om Mia. Mia fantiserar om en man. Mia bor med sin mamma i Norrbyn. Hon har en kompis som heter Gunmaj. Gunmaj bor i kröken. Hon bor i ett litet hus med bara ett rum och kök. Hon har en kille som heter Pelle. Han har en kompis som heter Janne.Hennes dröm man har mörkt lockigt hår Och han håller henne hårt om livet.

Jag tycker att det var intressant bok. Jag vill läsa mer om kärlek.Jag håller med författaren det kommer rätt kille för er när rätt tiden kommer.


1 kommentar:

  1. kul att du läser mycket! Det är jättebra när man vill lära sig ett språk. Böckerna låter bra, jag blir intresserad av att läsa dem.

    SvaraRadera