måndag 8 november 2010

LOGBOK OM BARNBOK

Första lektion efter lov. Vi fick göra avslutning om barnböcker tema .
Det var intressant vi satt i grupper och gjorde redovisning om barnböcker
från var länder y min grupp pratade om två böcker de var roliga. En handlade om
en familj som bodde i en hat stuga och man kunde rimma i varje mening, då kom jag ihåg att min yngsta dotter tycker mycket om att rimma så lånade jag den bok åt min kompis Monica
den andra bok handlade om en mamma son sjöng för sitt barn till och med när han var äldre
Jag tyckte att båda två böcker var intressant och roliga.

2 kommentarer:

  1. Jag hann vara med på Hattsugan som jag tycker är rolig och så är det så fina bilder.

    SvaraRadera
  2. ja, hattstugan är en speciell barnbok, ganska kul. Den andra boken om mamman o sonen, var originell och annorlunda. Hoppas du /ni kommer att gilla hattstugan som barnbok...

    SvaraRadera