onsdag 24 november 2010

Min utvärdering av bildmomentet

Under de senaste två veckorna hade vi arbetade med bilder. Första uppgifter var att beskriva den bilden som lärare gav oss. Jag tycker att de var en bra uppgifter eftersom vi kunde tänka på alla små detailjer i bilden och hur vi kunde beskriva de så att en annan person kunde förstå. Nästa dag behöver vi sitta rygg mot rygg och beskriva bilden för den andra person. De var mycket bra tycker jag eftersom vi måste tänker hur det vi säger är förstås av en annan. Det var inte lätt men, det var bra för att se den andra persons ritningen.

Jag blev besviken att vi inte jämföra den urspringligen bilden med personens ritningen av alla grupper. Det skulle ha varit intressant att se hur väl andra grupper gjorde.

I den här uppgifter hade jag lära mig att inte alla ser världen på samma sätt som jag gör.

Dagen som vi hade plocka ut fem ord och byte det till synonymer var lite tråkig. Jag var fardig med den uppgiften i fem minuter. Det var inte mycket utmanande och kanske det kunde ha varit tillsammans med en annan uppgift.

Jag tycker att det var jätte kul att visa mina klasskamrater min egen bild av Luleå. Jag tycker att det var rolig att visa de saker som jag bruker göra i Luleå och att se vad de brucker göra ochså. På denna sätt lär vi känna varandra lite bättre på en mer personlig nivå. :o)

2 kommentarer:

  1. Tyckte om din bild med tomten, den säger verkligen vad julen står för, och en tomte som berättar sagor för barnen, istället för önskelistor, är ju orginellt. Vad roligt besöket verkar hos tomten.

    SvaraRadera
  2. Ja det var ju en miss att inte allas teckningar blev visade. Vad beträffar synonymerna håller jag med. Jag tror att på det stora hela var det ett bra moment.

    SvaraRadera