torsdag 24 mars 2011

Är Lärarnas fel om elevernas dåliga resultatet?


Jag tror att Lärarna här i Sverige har en hög standard när det gäller Lärarutbildning eller pedagogisk metod. så jag tycker att de behöver inte ändra något. men det beror faktisk på hur Läraren undervisar inför klassen. En Lärare måste ha en rätt personlighet. de måste bli entusiastik, mycket bra att prata, inte blygg framför klassen och de kan utföra ett bra diskussion så att de kan nå elevernas uppmärksamhet.

Som till exempel jag är också elever. jag läser fem ämne och jag har mer än fem lärare. Jag kan säga att Jag kan se skillnaden mellan dem. Om läraren är jättebra på att prata jag blir mer intresserad med klass diskussion. men om läraren är så tråkigt då blir eleverna inte intresserad i klassen. Om Läraren är rolig och är lätt att prata med och vissa intresse med eleverna då kommer de att få respekt från eleverna och de blir mer aktiva och delta i klassen.

Problemet här i Sverige är eleverna är inte rädd om läraren. de får ingen straff om de gör något fel. till exempel i mitt hemland, får vi inte gå ut utan att läraren säga så. om elever gör något fel då får de straff. till exempel, måste de stå framför klassen i två timmar utan att sitta så nästa gång kommer eleverna att lära att de får straff om de gör fel så de ska inte göra det igen.

Jag också tycker att det fanns problem i samhället. det är sant att föräldrarna måste ta ansvar om barnens disciplin men problemet är om föräldrarna disciplinerar barnen och de inte lyssnar, så är det!! ingen STRAFF!!... ingen KONSEKVENSER!!! Barnen är inte rädd om någon föratt de vet att ingen som kan skada dem. även i förskolan lär barnen att föräldrarna kan inte göra nånting till ex. slåg eller säga nånting dåligt till dem.

Systemet också kan påverka eleverna att studera. till exempel det är lätt att leva här i Sverige, om man är arbetlös så arbetsförmedlingen kan hjälpa och man får lite hjälp och stöd här och där så det är lättare för dem att hitta jobb. ibland behövs inte en krav på utbildning de flesta jobb det kräver bara erfarenhet.. på grund av det folks tvingas inte själva att studera mer.

1 kommentar:

  1. Intressant! När jag var elever tyckte jag bäst om biology i skolan men min lärare var hemsk. Jag slutade att gilla biology. Men min literature lärare gjörde klass intressant. Jag började älska literature. Det är skrämmande hur läraren kan påverka oss i framtiden!

    SvaraRadera