fredag 18 mars 2011

Kärleken är den största förfriskning i livet

Jag har inte varit i skolan och diskuterade film med er men ändå har jag sett filmen själv. Jag tyckte att bra film handlar om olika mål i livet. Filmen handlar om tre kvinnor som arbetar på järnverket i Luleå. Alla har olika mål i livet. Filmen spelades in i Luleå den sjätte februari- femtonde april och Handlingen utspelar i sig i huvudsak i Svartöstaden och på Norrbotten järnverk SSAB. Huvudpersoner på film är de Mona, Annbritt, Blondie. Filmen handlar om kärlek, liv, dröm.

Mona har svårt få riktigt kärlek för att även sin son bryr inte längre. Hennes son behöver en mor som alltid står bredvid honom och ta hand om honom. Jag antar att det bli ingen bra till barn om hans mamma gör så där. Mamma kramar alltid barn och hjärtat av en mor är en djup avgrund i botten som du kommer alltid hitta förståelse. Jag ihåg min mamma böner och hon har alltid följt mig. Hon har hållit mig fast vid mig hela mitt liv. Hoppas Mona gör sitt bäst att bli en bäst mamma.

Annbritt som stark och självständig. Hon hittade en man som heter Mikael. Hon blev glad med honom. Jag tycker att det bra att hon hittade en man för att det är svårt att leva ensam. Jag hoppas att hon öppnar sina ögon och älskar honom så hon blir lycklig hela livet. Hon hittar en riktig kärlek.


Blondie har lille bron. Hon drömmer bli en sångerska men hon blev gravid och hennes kille inte redo ännu. Hon tänker att hennes dröm blev förstört. Jag tänker att ingen dröm är omöjligt att uppnå för att om vi har en dröm vi måste kämpa hårt så vi kan uppnå vår dröm tycker jag. Jag tycker att det blir inte stör min dröm för att jag blev gravid. mitt barn är inte hinder. Jag tänker att mitt barn är ängel mitt liv. Man kan fortsätta drömma i framtiden till vår barn. Blondie kan fortsätta bli en sångerska efter hon har född barn. Hon kan hitta en bättre kille än sin förra detta.

Jag tycker att det var bra film för att vi ser att vi har olika mål i livet.Vi har alla våra egna liv att fortsätta, till vår egen typ av dröm vara vävning. och vi har alla en viss möjlighet att göra önskningar, så länge vi håller troende.Här min åsikt om dröm, Släpp det förflutna och gå för framtiden. Gå självsäkert i riktning mot dina drömmar. Leva det liv du trodde. Om kärlek, Kärlek är framför allt gåvan av sig själv. Det kommer kärlek när det rätt tid. En riktig kärlek tar tid, den behöver en historia av ge och tar, skrattar och gör ont när det inte rätt tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar