måndag 14 mars 2011

frihet att skriva

Vi tittade debattprogram om unga bloggare och diskuterade om den. Hon heter Kissie och det finns mycket ungdomarna tycka om henne. Hon bloggar många saker handla om sitt liv till exempel barnmat, operation bröstet, kläder, hennes pojke, hennes naglar, etc. Jag tycker att hon kan skriva vad hon vill och hon har inget ansvar till läsaren. Hon tjänar pengar från sitt jobb och hon är succés att påverkas många ungdomar men hon kan inte tvinga de att göra som hon gör. Det spelar ingen roll för mig vad hon skriver så länge hon förstör eller tvinga/hota andra människor. Det finns också några människor tycka inte om hennes blogg men de kan sluta läsa hennes blogg eller gör inte vad hon säger i blogget. Hon kan säga eller skriva vad hon vill men all det beror på oss att ansvara för våra liv. Vi kan välja vad som är det bästa i våra liv. Vi kan påverkas i samhället men vi tänker först om det är positiv eller negativ. Jag tycker inte om hennes blogg och jag påverkas inte men jag bryr inte så mycket på hennes blogg. Jag vill vara min själv. Föräldrar måste engagera på i sina barn och förklara vilka risker som finns med Kissies råd.
Jag läste lite grann hennes blogg och såg hennes video (Kissie.se) och jag tror det att hon är över klass och vill bli berömd person. Hon hade många olika bilder till ex när hon satt i limousine, i puben, i gymmet, i restaurang, i shopping, etc. Det är hennes val och hennes liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar