tisdag 8 mars 2011

Debattprogram

Idag har vi tittat på en debattprogram och sedan delar vi 2 grupper och vi har gjort ett debatt i klassen. Debattprogram handlar om Kissies bloggen. Hon har skrivit om sitt liv på hennes bloggen. Mer än 1 miljon personer läser hennes bloggen i veckan. det är många ungdomar som har besökt hennes blogg. Vi hade gjort ett debatt mellan 2 grupper. En grupp är för och en grupp är mot. Jag tycker att det är bra diskussionen. För mig jag tycker att det är bra för man skriva om sitt liv på bloggen. Jag tycker att det är kul och jag gillar att läsa också. Man kan skriva vad som helst men jag tycker att om man vill vara före bild, måste man tänka först *hur ska jag skriva en bra blogg*. Jag tycker att bloggen är en andra bibliotek för mig.

3 kommentarer:

  1. Jag tycker också att en förebild måste tänka på vad de skriver.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker med att skriva på blogger. Du har rätt att vi kan skriva vad som helst men vi har begränsa också.

    SvaraRadera
  3. Jag håller med.. vi kan skriva hur mycket som helst men vi måste vara försiktig och tänk på att det finns många som läser bloggen och det kan påverka dem.

    SvaraRadera