tisdag 29 mars 2011

Ska du skilja sig eller bli otrogen?

Igår tittade vi på ett debattprogram som handlade om otrohetssajt som uppmanar folk att vara otrogna. Otrohetssajt är ett annat socialt nätverk att få kontakt med och få lära nya människor t ex. Facebook flera de träffar olika människor men det beror på hur man hanterar otroheten och det är ok att tjäna pengar på det mesta. Men det finns anlednings varför andra gjorde så kanske någon som saknas deras förhållande. Jag måste nog säga att jag bryr mig inte om människor vill vara otrogna kommer de vara det i vilket fall som helst.

Otrohet är väl aldrig bra, har sin grund i att något inte fungerar i den relation man befinner sig i från början. Jag tänker på de otrognas partner kanske helt ovetande över vad deras man eller fru håller på med. Visst, kanske har kärleken tagit slut, och förhållandet kanske inte är så spännande längre, men det spelar ingen roll tycker jag. Jag förstår inte hur man kan vilja såra en person som man en gång älskade så djupt?! Vart är respekten? Jag har ett råd till de som "saknar passion" och inte känner sig levande i sina förhållanden – det bättre gör slut innan du såra andra.
Att byta partner som man byter kläder är helt galet och leder till svåra konsekvenser i samhället eftersom människor aldrig då kan lita på varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar