onsdag 9 mars 2011

Debattprogram

I måndags hade vi tittat på att debattprogram som handlar om Kisses blogg.
Trots att den här tjejen skriver om sig själve men många människor besöker hennes blogg. Det betyder att det finns något intressant i hennes blogg, men for mig jag tror att hon skriver ingenting viktig. Hon tror att hon kan skriva vad hon tror eller tänker men hon tvingar ingen att göra vad hon gör. Men jag tror att hon påverka på ungdomarna på direkt sätt eftersom de ska börja härmar vad hon göra. När vi hade diskuterat det här debattprogrammet vi hade varit två grupper en grupp med henna och en annan grupp mot henna . Men jag tror att alla måste vara mot henna eftersom hon inte så bra förebild för ungdomar. Kanske någon ska säga att det är personlig frihet, ja det är rätt men hon måste tänka nog före att skriva eftersom hon har blivit förebild för 19årig tjej. Jag tror också att det måste finnas kontrollerar för att inte skriva bara vad hon vill utan att tänker på andra. I samma tid jag tror att alla ha rätt att skriva vad de tycker eller tror, kanske måste vi inte bara skylla henna eftersom hon har rätt att skriva vad hon tycker, jag tror att hon har den här bloggen för att tjänar pengar och blir känd. Så måste föräldrar prata mer med sina barn för att de inte härmar vad de ser utan att tänka på det och skulle inte tro på alla vad de ser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar